Vegan: Alternativy živočišných potravin

Masožravec vám často poví, že jí maso, protože v něm jsou potřebné bílkoviny, a že i kdyby chtěl, tak stravu měnit nebude, protože „zdravá strava je drahá“. To je ale mýtus, který bohužel dodnes přežívá. 
Dnes navíc existuje nespočet alternativ a náhražek masa, že pokud se člověk bude stravovat správně a dodržovat správný přísun bílkovin, jeho tělo nebude strádat.

výhody alternativy veganské stravy

1. Maso
Mohlo by se zdát, že nahradit maso je tím nejtěžším úkolem. Ve skutečnosti to není vůbec těžké. Na trhu můžeme najít spoustu alternativ. Tempeh, tofu nebo sójové maso a to vše v různých formách. Uzené, neuzené, různě ochucené atd. Dále můžete narazit i na veganské párky, klobásy nebo třeba alternativu mletého masa. 
Pokud byste si chtěli dát sekanou nebo karbanátek, můžete si koupit třeba falafel nebo udělat vlastní z různých luštěnin. 

2. Mléko 
Živočišné mléko je velice jednoduché nahradit. Stačí si vybrat to rostlinné. A může jít o ovesné, mandlové, rýžové nebo třeba kokosové mléko. Dnes se dají různé druhy mléka sehnat už téměř všude.

3. Tvaroh
Pokud byste se rozhodli péct moučník a potřebujete tvaroh, můžete ho nahradit měkkým tofu, které také najdete pod názvem „silken“. To poté rozmixujte a získáte konzistenci jakou známe u klasického tvarohu.

4. Máslo
Co si namazat na pečivo? Veganské druhy másla nabízí Rama nebo třeba Flora, a tak si s jejich sháněním nemusíte příliš lámat hlavu.

5. Tatarka
Vegani znají alternativu tatarské omáčky pod názvem „sojanéza“. Buď si jí můžete zakoupit nebo si připravte tu svojí doma.

6. Vajíčka
Alternativ vajíček je také několik druhů. Záleží zrovna na tom, jaký pokrm budeme chystat. Vajíčka lze nahradit tofu, banánem nebo třeba i chia semínkami.

Některé suroviny jsou u nás sice drahé, přesto je ale způsob jak ušetřit.

veganská strava není nutně zdravá

1. Domácí strava
Pochopitelně nejlepší volbou je vařit si doma. Za pravdu vám dají i masožravci. Základem veganským pokrmů by měly být obiloviny, luštěniny a hlavně zelenina a ovoce.

2. Obiloviny, luštěniny a semínka
Vegan není jen způsob stravování, ale především způsob života. Pokud tedy chceme pomoci životnímu prostředí a zároveň tak ušetřit, nakupujte v bezobalových obchodech. Většina luštěnin a obilovin jsou trvanlivé, tudíž je dobré nakupovat ve větším množství.

3. Sezónní nákupy
Svoje náklady minimalizujete i tím, že budete nakupovat během sezóny. A to má svoje výhody. Seženete totiž výživnější a chutnější potraviny. Navíc nákupem místních plodin podpoříte zemědělce ve vašem okolí. 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup